Góry Wałbrzyskie-Wieża widokowa na Borowej

Cześć

Zapraszam na wycieczkę na Borową na której powstała całkiem niedawno wieża widokowa. Wycieczka odbyła się 11 03 2018. Auta zaparkowaliśmy pod starym mostem pineska gogle i ruszyliśmy do góry czerwonym szlakiem, z prawej strony żółtego bloku na pierwszym zdjęciu.

Trasa do wieży w większości szutrowa, szeroka ze względu na czas w jakim szliśmy błotnista 

Na szczycie wieża, wiata, ławo stoły i miejsce na ognisko. Krajobraz z wieży naprawdę piękny  zrobiliśmy tam sobie dłuższy piknik, rozpaliliśmy ognisko. Nauczeni doświadczeniem zabieramy ze sobą trochę suchego drewna i rozpałkę by łatwiej było je rozpalić.

Wracamy inna trasą, początkowo czerwony następnie żółtym i zaczyna się całkiem stromo ale kulminacja stromizn jeszcze przed nami  następnie trochę drogi szutrowej. Na przełęczy Koziej schodzimy na ścieżkę leśną, która prowadzi nas do ruin. Przyznam że chyba bardziej podobają mi się ruiny niż całe zamki  Zejście od momentu ruin jest całkiem strome. Miałem w nosidełku Tymona co wymuszało zachowanie szczególnej ostrożności i nawet na ten odcinek pożyczyłem od jednej z uczestniczek kijki by się podpierać.

Podsumowując, to bardzo przyjemna trasa, według mapy-turystyczne planowana na 2,5 godziny nam w całości zajęła 6 godzin. Ostatnio świadomie planujemy krótsze wycieczki by nie zniechęcić młodszej młodzieży. Żeby się nie śpieszyć, nie popędzać i pozwolić im się bawić bo tak myślę że te spacery górskie są ważniejsze dla dorosłych a dzieciaki bardziej się cieszą tym że mogą się spotkać i pobawić 