Srebrna Góra – Forty Donjon i Ostróg

Cześć,

Rozochoceni po ostatniej wizycie w Zamku Grodziec postanowiliśmy pójść za ciosem i wybraliśmy się do Srebrnej Góry zwiedzić forty: Donjon i  Ostróg.

Auto zaparkowaliśmy na parkingu przy restauracji Perła i poszliśmy w górę. Szliśmy wzdłuż drogi asfaltowej ale okazało się że idąc przez miasto  dotarlibyśmy w to samo miejsce 🙂 Po drodze również są miejskie parkingi i przy samym forcie duży ale płatny parking. Z tego miejsca można iść pieszo lub wsiąść do „pociągu” widocznego na zdjęciu i filmie.

Fort DONJON

Donjon otwarty w godzinach 10-18/19, ceny biletów normalny 17 zł, ulgowy 14 zł można również skorzystać z różnych grupowych pakietów, więcej szczegółów na stronie Fortu. Przy zamku jest również park linowy.

Zwiedzanie zamku odbywa się w grupach z przewodnikiem. Można również spacerować samodzielnie ale wtedy nie uda się wejść do wszystkich pomieszczeń. Byliśmy z trójką dość aktywnych pięciolatków i muszę przyznać że momentami mogło to przeszkadzać bardziej skupionym uczestnikom zwiedzania. Staraliśmy się trzymać raczej na uboczu.

Na dłuższą metę byłoby to męczące ale takie wspólne zwiedzanie nie trwało więcej niż 30 minut po czym mogliśmy poznawać fort we własnym tempie. Niestety pogoda niezbyt nam dopisała więc zdjęcia krajobrazów nie są pewnie tak piękne ja w słoneczny dzień. Jedną z  największych atrakcji dla młodzików były armaty na które można wchodzić i manipulować bez strachu 🙂

Po zwiedzaniu fortu i krótkiej przerwie kanapkowej poszliśmy czerwonym szlakiem wokół fortu. Tego szlaku nie ma na wielu mapach ale jest widoczny na mapce którą kupiliśmy w sklepiku/kasie biletowej fortu. Oczywiście nie obyło się bez przybicia pieczątek i zakupu pamiątek.

Po obejściu fortu udaliśmy się do wiszącego mostu a od niego starą trasą kolejową do kamiennego mostu. Tu przy wiacie zorganizowaliśmy sobie dłuższy postój z ogniskiem.

Po nabraniu mocy udaliśmy się w kierunku Fortu Ostróg i tu trafiliśmy na świetny stromy odcinek szlaku. Okazało się że porządne stromizny to jest to co dzieci lubią najbardziej 🙂  Po podejściu zobaczyliśmy tylko zamkniętą bramę a na niej kartkę z nr telefonu. Z nie specjalnym przekonaniem zadzwoniliśmy chwili brama się otworzyła.

Fort OSTRÓG

Fort Ostróg jest zdecydowanie mniejszy niż Don Jon ale byliśmy w nim sami i bez skrępowania mogliśmy go spokojnie zwiedzić.

Następnie trasa doprowadziła nas do parkingu głównego z którego poszliśmy trasą konną i przez miasto do naszych aut. Wycieczka zajęła nam  8 godzin i przeszliśmy około 12 km.

Dzięki, zapraszamy na wspólne wycieczki, by być na bieżąco zapisz się do newslettera.

Pozdrawiamy i do usłyszenia niedługo!
Powyższy wpis był dla Ciebie wartościowy? Będzie mi bardzo miło, jeśli podzielisz się nim ze znajomymi.
  • Uwielbiam takie ciekawe wycieczki 🙂 Dzięki ognisku każda wycieczka zyskuje w oczach moich dzieci;)

• Fort Donjon wygląda mega ciekawie, Ostróg chyba trochę za dużo łażenia w porównaniu do atrakcji, ale wygląda na to, że spędziliście fajny dzień 😉

• fajny, dzięki, podstawa to i tak to z kim się idzie 🙂

• No to teraz nabrałam wielkiej chęci, aby zajrzeć tam z dzieciakami, przyjemna wycieczka się zapowiada. 🙂

• Bardzo fajne miejsce na rodzinne wycieczki! Planujemy coś na najbliższy weekend i może się skusimy na Srebrną Górę ? 🙂

• a na 15 października zapraszamy do Rudaw Janowickich 🙂

• Srebrna Góra to bardzo fajna atrakcja dla dzieci. Mój średni syn był na szkolnej wycieczce i bardzo sobie chwalił. Dużo atrakcji, fajna okolica (można pojechać na kilka dni), blisko z Wrocławia.

• to fakt, w odległości około 1,5 godziny od Wrocławia jest naprawę sporo odwiedzenia 🙂

• Przemek

Srebrna Góra jest na mojej liście do zwiedzania. Może trzeba ją gdzieś przepchnąć na początek listy 🙂

• Ja przejeżdżałem kiedyś przez Srebrną górę i sama miejscowość zrobiła na mnie wrażenie, ponoć w sezonie są dodatkowe atrakcje, inscenizacje i inne takie 🙂

• To dzieciaki miały frajdę 🙂 na pewno się nie nudziły

• im wystarczy że są razem i już jest dobra zabawa 🙂

• Damian Losik Opencaching

Forty, to niesamowite konstrukcje! Miałem już okazję zwiedzić kilka i pewnie na tym nie poprzestanę, ale za każdym razem jestem pełen podziwu. Na fortowe bobrowanie polecam Toruń. 😉

Pozdrawiam,
    Damian

• Dzięki za polecenie, to nasze pierwsze forty ale pewnie nie ostatnie.